11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
|
Lletra i música en la Catalunya contemporània: 1853-1939
/
Cortès, Francesc ;
Soldevila, Llorenç
El treball consisteix en un intent de buidatge d'obres musicals, d'entre 1850 i 1939, basades en textos literaris catalans. Es farà un buidatge "per a poder mesurar l'abast del fenomen de les musicacions, així com les principals temàtiques tractades i els canvis estètics i d'autors seleccionats pels compositors, per a poder quantificar els gèneres més importants i la difusió d'aquest repertori". [...]
2010
Anuari Verdaguer, Núm. 18 (2010), p. 11-35
|
|
16.
|
|
L'obra poeticomusical de Ramon Bartomeus
/
Garriga, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Col·loqui sobre Verdaguer (7è : 2008 : Vic, Folgueroles i Barcelona)
Aquest estudi analitza els diversos factors, interns i externs, que provoquen que l'obra poètica i musical de Ramon Bartomeus sigui escrita en català o castellà. A part d'això, l'autora també aprofundeix en les obres catalanes per tal de veure com Ramon Bartomeus va més enllà de desenvolupar el català com a llengua o d'intentar assolir una certa normativització lingüístiques, sinó que a partir d'una descripció dels personatges, les seves accions i l'entorn, ajuda a desenvolupar la imatge d'una Catalunya ideal d'acord amb les tendències de la Renaixença imperant.
2009
Anuari Verdaguer, Núm. 17 (2009), p. 297-308
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
En pro d'una revisió radical de la Renaixença
/
Marfany, Joan-Lluís (Universitat de Liverpool)
L'autor, seguint les passes de qui considera el seu mestre, Joaquim Molas, ofereix una reflexió crítica de la visió actual d'allò que s'anomena Renaixença. L'autor intenta anar desmuntant diversos mites construïts sobre la idea de Renaixença, un concepte totalment mediat per una visió ideològica d'exalçament nacional d'un moment històric molt concret. [...]
2003
Professor Joaquim Molas : memòria, escriptura, història, Barcelona : Universitat de Barcelona, 2003 (vol. 2, p. 635-656)
|
|