106.
|
|
Sis respostes de Peter Brook
/
Brook, Peter ;
Abellan, Joan (Ed.)
Resposta de Peter Brook a sis qüestions que li van fer els alumnes i professors de l'Institut del Teatre de Barcelona: la formació de l'actor, l'actitud humana dels creadors, el sentit de l'humor, la concepció popular o elitista de l'espectacle teatral, l'espectacularitat escènica i el missatge, i la importància exacta de la improvisació en la creació del personatge.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 7-18
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
107.
|
Apuntes en torno a la dirección de escena como instrumento de actualización
/
Bonnín, Hermann
Anàlisi de la necessitat de l'actualització respecte a la tasca d'un director d'escena, seguint els següents aspectes: el teatre com a producte socio-econòmic; l'inhibició del director d'escena; teatre popular; la direcció d'escena com a centre d'interès; teatre: poesia de l'espai; la direcció d'escena coma a arma de rebelió; la forma; mitjans i elements de creació de l'espectacle; desmitificació del discurs; visualització de l'espectacle; director-autor; arquitectura teatral; i elements d'expressió.
1969
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 13 (1969), p. 7-34 (Colaboraciones)
|
|
108.
|
|
109.
|
|
110.
|
Fenomenologia i semiòtica del teatre
/
Marty, Robert ;
Ingla, Montserrat (Trad.)
Aquest article intenta demostrar que la fenomenologia i la semiòtica de C. S. Peirce poden ajudar a abordar la teoria del teatre en termes científics. Amb l'ajuda d'un breu resum sobre la fenomenologia peirciana es pot conformar l'articulació de la producció i de la interpretació a la representació, cosa que prova el caràcter essencialment triàdic de la fenomenologia teatral. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 96-115 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
111.
|
|
112.
|
És possible reproduir el nas de Cleòpatra?
/
Melendres, Jaume
Jaume Melendres repassa breument els espectacles de teatre català que han recuperat la importància del teatre històric a Catalunya. Després, des d'un punt de vista teòric, analitza l'interès del drama històric per a la renovació ideològica i formal del teatre contemporani, i assenyala els tres registres sobre els quals aquest teatre opera i que provoquen l'interès constant del públic: el mecanisme d'identificació, la transformació dels herois en homes, la certesa que la realitat pot ser reproduïda teatralment.
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 27 (1985, Desembre), p. 73-87
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
113.
|
Futur de l'espectador davant l'espectacle
/
Fàbregas, Xavier
Cine, teatre i televisió són llenguatges compostos per un conjunt de signes, i només si aconseguim definir-los per separat sabrem quin és el caràcter específic de cada espectacle. Entre el teatre i el cine és necessari un espectacle que fa d'enllaç des del punt de vista semiològic, les ombres: Representació/Reproducció i Actor-Objecte/Imatge de l'actor o de l'Objecte són els factors que cal combinar. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 117-134 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
114.
|
|
El teatre i la segona funció del llenguatge
/
Fàbregas, Xavier
Fàbregas il·lustra la seva teoria sobre el que hauria de ser una anàlisi crítica de la funció extra-semàntica del lèxic teatral dins el conjunt de l'obra amb l'estudi de 'Rondalla d'esparvers' de Josep Maria de Sagarra i 'Nocturns encontres' de Joan Brossa.
1977
Els Marges. Barcelona, Núm. 9 (1977, Gener), p. 97-105 (Notes)
|
|
115.
|
|
La introducció del drama romàntic a Catalunya
/
Fàbregas, Xavier
Estudi del procés d'introducció del drama romàntic a Catalunya, que inclou un ampli repertori dels autors catalans que conrearen aquest gènere teatral. També s'estudia els intents de definició i teorització del terme "romanticisme" per part d'autors i crítics.
1974
Els Marges. Barcelona, Núm. 2 (1974, Setembre), p. 45-64 (Estudis i assaigs)
|
|