1.
|
|
2.
|
|
3.
|
'L'alegria que passa', de Santiago Rusiñol
/
Bosch, Ramona
Sobre Santiago Rusiñol i 'L'alegria que passa'. L'autora inicia l'estudi amb una panoràmica del teatre modernista a Catalunya, tot esmentant les seves influències i diferents corrents. Després de la contextualització, fa un resum de la vida, obra i idees artístiques de Santiago Rusiñol abans de centrar-se en 'L'alegria que passa'. [...]
2002
Lectures de literatura catalana. Promocions 2001-2003 i 2002-2004, Barcelona : Proa, 2002 (p. 217-250)
Inclou sis fragments d'estudis o documents sobre l'obra de Joaquim Molas, Margarida Casacuberta i Xarau (pseudònim de Santiago Rusiñol) (p. 238-242) Inclou un comentari de text de l'escena VII (p. 243-249) Inclou vuit exemples d'exercicis de lectura (p. 250)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
Cent anys de teatre modernista (apunts d'estètica per al teatre català contemporani)
/
Padullés, Xavier
Després d'esbossar una cronologia en la qual es recullen els esdeveniments més importants pel que fa al teatre català durant els anys 1890 a 1900, Xavier Padullés analitza els cent anys de teatre contemporani català des de les darreries del segle XIX i, especialment pel que fa al teatre modernista, estableix dos corrents teatrals: el teatre objectiu (amb el doble vessant de l'obra d'Ignasi Iglésias i la del grup anarquista encapçalat per Jaume Brossa, Pere Coromines i Felip Cortiella) i el teatre subjectiu impulsat per Santiago Rusiñol i el teatre simbolista. [...]
1999
Assaig de Teatre. Revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral. Barcelona, núm. 18, 19 i 20 (1999, Desembre), p. 397-412 (Aportacions a la teoria i a la història del teatre)
Inclou una cronologia teatral que abraça el període comprès entre 1890 i 1899
|
|
8.
|
Cent anys de teatre modernista català
/
Padullés, Xavier
Panorama general del teatre modernista català. Padullés estableix dos corrents teatrals: el teatre objectiu (aquest amb el doble vessant de l'obra d'Ignasi Iglésias i la del grup anarquista encapçalat per Jaume Brossa, Pere Coromines i Felip Cortiella) i el teatre subjectiu impulsat per Santiago Rusiñol i el teatre simbolista. [...]
2000
Serra d'Or. Barcelona, núm. 482 (2000, Febrer), p. 57-59 (Espectacles. Teatre)
|
|
9.
|
El Teatre en el temps del Modernisme
/
Fàbregas, Xavier ;
El temps del Modernisme (1979-1980 : Terrassa)
L'estudi de Xavier Fàbregas del teatre modernista, emmarcat entre 1890 i 1911 (si bé ja el 1886 s'estrenen dues obres que marquen un canvi d'aires: 'No es tan fiero' d'Albert Llanas i 'El lliri d'aigua' de Frederic Soler), se centra en l'anàlisi dels principals escriptors i de les seves obres més representatives, a la llum de les dues grans actituds que prenen davant de les relacions artista-societat: aquells per als quals el valor estètic és primordial i creuen que l'art per l'art és l'únic valor que compta, i els que agafen davant el compromís amb la societat una actitud renovadora i donen a aquesta actitud un valor més important que el de la pròpia estètica. [...]
1985
El temps del Modernisme, Barcelona : Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 1985 (p. 229-247)
|
|
10.
|
|