212.
|
Producció i recepció en el teatre: la concretització del text dramàtic i espectacular
/
Pavis, Patrice ;
Biosca, Mònica (Trad.)
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. [...]
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
213.
|
|
214.
|
|
215.
|
|
216.
|
Apuntes en torno a la dirección de escena como instrumento de actualización
/
Bonnín, Hermann
Anàlisi de la necessitat de l'actualització respecte a la tasca d'un director d'escena, seguint els següents aspectes: el teatre com a producte socio-econòmic; l'inhibició del director d'escena; teatre popular; la direcció d'escena com a centre d'interès; teatre: poesia de l'espai; la direcció d'escena coma a arma de rebelió; la forma; mitjans i elements de creació de l'espectacle; desmitificació del discurs; visualització de l'espectacle; director-autor; arquitectura teatral; i elements d'expressió.
1969
Estudios Escénicos. Barcelona, Núm. 13 (1969), p. 7-34 (Colaboraciones)
|
|
217.
|
Escenificar Labiche. Elogi de l'apart
/
Melendres, Jaume
Les relacions entre forma i filosofia, entre estructura dramàtica i visió del món són l'objecte d'aquest estudi basat en dues experiències d'escenificació de Labiche. Jaume Melendres destaca el paper central que juga en el vodevil de l'escriptor francès la tècnica de l'apart, font de comicitat i a la vegada element indispensable per a l'expressió del seu profund pensament filosòfic. [...]
1983
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 23 (1983, Juny), p. 49-67 (Crítica i anàlisi)
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
218.
|
|
219.
|
|
220.
|
|
221.
|
|