729.
|
L'Aportació de Joan Coromines a la Gramàtica Històrica Catalana
/
Casanova, Emili
Emili Casanova analitza la concepció de la gramàtica històrica que Joan Coromines tenia i el mètode seguit en els seus estudis. Les principals aportacions que féu en aquest camp, i que conformaran la 'Gramàtica Històrica' -obra que l'estudiós deixà inacabada però molt enllestida- constitueixen una base molt sòlida per als estudis de la gramàtica històrica catalana.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXII, Núm. 341 (1997, Juny), p. 13-18 (Monogràfic: Especial Joan Coromines)
|
|
730.
|
|
731.
|
Joan Coromines, dialectòleg
/
Veny, Joan
Joan Veny valora l'estudi dialectal de la llengua catalana que Coromines va dur a terme al llarg de la seva vida, i remarca els principals mèrits del 'Diccionari etimològic i complementari de la llengua catalana'.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXII, Núm. 341 (1997, Juny), p. 8-10 (Monogràfic: Especial Joan Coromines)
|
|
732.
|
Evocació de Joan Coromines
/
Duarte i Montserrat, Carles
Records personals de Joan Coromines arran de la col·laboració que Carles Duarte va establir amb el filòleg per preparar el 'Diccionari etimològic i complementari de la llengua catalana'.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXII, Núm. 341 (1997, Juny), p. 6-7 (Monogràfic: Especial Joan Coromines)
|
|
733.
|
|
734.
|
|
735.
|
El Perquè d'unes quantes coses. Entrevista a Quim Monzó
/
Noguero, Joaquim
Quim monzó parla de la seva experiència a l'escola, de les seves lectures juvenils, dels referents populars de la seva obra (cinema, còmics, revistes, televisió. . . ), del paper de l'escola en l'educació dels nens, i opina sobre la situació actual de la llengua catalana i sobre el llenguatge políticament correcte.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXII, Núm. 339 (1997, Abril), p. 17-20; 25-27 (Entrevista)
Inclou fotografies
|
|
736.
|
|
737.
|
|
738.
|
|