46.
|
|
47.
|
Ricard Salvat i el futur immediat del teatre català
/
Roig, Montserrat
Ricard Salvat valora l'inici de la temporada de la companyia del TNB ('La filla del mar') i comenta les possibles obres per a representar (Jaume Melendres, Benet i Jornet), la delicada situació de l'Escola Adrià Gual, el comportament del públic barceloní, etc.
1971
Serra d'Or. Barcelona, Any XIII, Núm. 142 (1971, Juliol), p. 55-57 (Teatre)
Inclou fotografies
|
|
48.
|
Teatre i vida
/
Montanyès, Josep
L'amistat que lligà Josep Montanyès amb Maria Aurèlia Capmany des dels inicis de l'EADAG, els portà a col·laborar en diferents empreses teatrals i a compatir cases, vacances i tertúlies inacabables.
1992
Maria Aurèlia Capmany, 1918-1991, Barcelona : Ajuntament de Barcelona, 1992 (p. 165-189)
|
|
49.
|
|
Tres notes sobre l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual
/
Fàbregas, Xavier
Sobre els quinze anys de l'Escola de Teatre Adrià Gual. Treball centrat en l'evolució de l'Escola i de la Companyia Adrià Gual i en les persones que hi van tenir un paper més destacat. Pel que fa als muntatges de l'Escola es destaca la feian feta al voltant de l'obra de Salvador Espriu.
1976
Serra d'Or. Barcelona, Any XVIII, Núm. 203 (1976, Agost), p. 45-50 (Teatre)
Inclou un quadre amb els muntatges de l'EADAG realitzats entre 1960 i 1974 i un recull dels muntatges del 'Workshop' de l'EADAG
|
|
50.
|
|
51.
|
|
Ricard Salvat en escena
/
Sardà, Zeneida
Diversos temes: primeres obres i companyies, la relació amb l'ADB, la fundació de l'Escola d'Art Dramàtic Adrià Gual, les representacions de la Companyia Adrià Gual, les aportacions al Festival de Teatre de Sitges, la direcció de la Companyia Nacional Àngel Guimerà i del Teatre Nacional d'Hongria, el teatre de text i la introducció del teatre èpic (Erwin Piscator) a Barcelona, la importància del teatre clàssic, les tècniques de Stanislavski, Josep M. [...]
1995
Serra d'Or. Barcelona, Any XXXVII, Núm. 421 (1995, Gener), p. 19-24 (Cultura i vida)
|
|
52.
|
|
53.
|
Teatre català de postguerra
/
Arbonès, Jordi
L'estudi és dividit en dues parts: en la primera, "Una època", l'autor tracta les diferents tendències teatrals que conviuen en la postguerra -teatre professional, teatre experimental i teatre independent-; i en la segona, "Uns autors", estudia la trajectòria dramàtica -obres, posicionament, temàtica, resposta del públic, etc. [...]
Barcelona : Pòrtic, 1973 (Llibre de butxaca ; 75)
|
|
54.
|
|
55.
|
|