2314.
|
|
Les lectures de Joan Ferraté
/
Perpinyà, Núria
Repàs de les idees estétiques i de la metodologia emprada en la crítica de Joan Ferraté, tot analitzant la seva postura davant els grans temes de la teoria de la literatura: biografisme, subjectivitat poètica, historicisme, autonomia de l'art, humanisme literari, unitat artística, etc. [...]
1992
Els Marges. Barcelona, Núm. 47 (1992, Desembre), p. 90-107 (Notes)
|
|
2315.
|
|
L'obra de Pierre Reverdy a Catalunya
/
Serra i Casals, Enric
Estudi de la recepció de l'obra de Pierre Reverdy a Catalunya a través de les seves col·laboracions a la premsa, de la seva relació amb intel·lectuals catalans vinculats a l'avantguarda i de les traduccions que es feren dels seus poemes. [...]
1992
Els Marges. Barcelona, Núm. 47 (1992, Desembre), p. 31-62 (Estudis i assaigs)
Inclou un apèndix documental amb una entrevista de Pérez-Jorba a Reverdy, correspondència del poeta francès i poemes enviats a Joaquim Folguera
|
|
2316.
|
|
Alex Broch i la crítica
/
Cònsul, Isidor
Repàs de les crítiques aparegudes arran del llibre 'Literatura catalana dels anys vuitanta' d'Àlex Broch.
1992
Serra d'Or. Barcelona, Any XXXIV, Núm. 389 (1992, Maig), p. 47-48 (Crònica. Lletres)
|
|
2317.
|
|
2318.
|
|
2319.
|
|
2320.
|
|
2321.
|
|
2322.
|
Producció i recepció en el teatre: la concretització del text dramàtic i espectacular
/
Pavis, Patrice ;
Biosca, Mònica (Trad.)
Un model dialèctic aplicat tant a l'estètica de la producció com a la de la recepció és indispensable en la teoria teatral. L'anàlisi dramatúrgica (de l'escenificador) del text o (de l'espectador) de l'escenificació ja realitzada consisteix en trobar al mateix temps el sistema produït per una concepció dramàtica i en construir un sistema d'oposicions a partir d'allò que rep el lector o l'espectador contemporani. [...]
1985
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 26 (1985, Gener), p. 7-63
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|
2323.
|
El Teatre de Carme Montoriol i Puig
/
Fransitorra, Albina
Després d'un esbòs biogràfic, l'article se centra en l'anàlisi de tres obres teatrals de Carme Montoriol: 'L'abisme', 'L'huracà' i 'Avarícia'. S'hi ressegueixen els motius temàtics (relacions pares-fills, condició de la dona) i les influències (Shakespeare, Pirandello, teories de Freud, Ibsen, Strindberg, O'Neill. [...]
1984
Estudis Escènics. Barcelona, Núm. 25 (1984, Juny), p. 95-123
Inclou resum en castellà, francès i anglès
|
|