21.
|
Més enllà de la lingüística
/
Aracil, Lluís V.
A diferència de temps enrere, en què els estudis lingüístics eren monopoli de la filologia, en l'actualitat el llenguatge ha esdevingut el focus privilegiat on sembla que poden confluir totes les línies d'investigació. [...]
1968
Serra d'Or. Barcelona, Any X, Núm. 103 (1968, Abril), p. 65-66 (Monogràfic: Fabra: una obra en progrés)
|
|
22.
|
|
23.
|
|
Cap a la recerca sistemàtica sobre l'adquisició fonològica del català com a primera llengua en criatures multilingües
/
Lleó, Conxita
Estudi de l'adquisició fonològica del llenguatge des d'una perspectiva lingüística i psicolingüística, que incorpora les estratègies d'adquisició proposades pel "Projecte Stanford d'Aquisició de la Fonologia" de la Universitat de Stanford (reduplicació, harmonia, homonímia i fronting), i que proposa un seguit de mesures (puntuació articulatòria, proporció de monosíl·labs, proporció de síl·labes travades, proporció de reduplicació i proporció de tipus d'homònims).
1991
Zeitschrift für Katalanistik. Frankfurt am Main, Núm. 4 (1991), p. 159-173
|
|
24.
|
|
25.
|
La Gramàtica, una branca de la psicologia?
/
Bartra, Anna
Repàs de l'intent de la lingüística innatista naturalista (generativista) d'establir un model de la capacitat lingüística humana, i valoració dels coneixements aportats per esbrinar les característiques del llenguatge com a procés cognitiu de l'home.
1997
Escola catalana. Barcelona, Any XXXI, Núm. 336 (1997, Gener), p. 13-16 (Monogràfic: Llenguatge i pensament)
|
|
26.
|
|
27.
|
|
28.
|
|
29.
|
|
30.
|
|