Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 43 registres trobats  inicianterior21 - 30següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
21.
Tractament integrat de llengua i contingut: Quina llengua? Com s'integra? Per a què? / Martí, Otilia (Universitat Jaume I)
Del resum de l'article: "Aquest article té dos objectius. D'una banda, provar de resoldre la indefinició pedagògica i terminològica del Tractament Integrat de Llengua i Contingut. De l'altra, avaluar aquest enfocament des d'una perspectiva plurilingüe. [...]
2020 - 10.7203/caplletra.68.16478
Caplletra, Núm. 68 (Primavera 2020), p. 219-242 (Monogràfic: "Retrat de l'educació multilingüe")
3 documents
22.
Adeu socialista a la immersió / Ortega, Rudolf
Sobre el document marc que el PSC presentarà en el seu 14è congrés en el qual el partit abandona el consens en matèria lingüística, recollint, segons l'autor, el llegat de Ciutadans.
2019
El País. Quadern, Núm. 1790 (21 novembre 2019), p. 7 (Brou de llengua)  
23.
[Globalització i plurilingüisme social i familiar en comunitats lingüístiques mitjanes] / Boix i Fuster, Emili ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de comunitats lingüístiques, el ponent explica un projecte de recerca adreçat a comparar i analitzar els usos i les ideologies lingüístics en diverses famílies d'indrets en què conviuen llengües en conflicte, com ara el català i l'espanyol o el rus i l'estonià, entre altres.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
24.
[Competència lingüística i rendiment acadèmic en aules multilingües] / Arnau i Querol, Joaquim ; Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, el ponent presenta una iniciativa per afavorir l'aprenentatge de llengües en aules amb presència d'alumnes de procedències diverses. Del resum de la comunicació: "L'objectiu del projecte és avaluar els efectes d'un programa d'intervenció basat en la producció de textos escrits acadèmics per estudiants de primària i secundària. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
25.
[Usos i actituds lingüístics dels estudiants de Segona Ensenyança d'Andorra] / Bastida Serra, Carolina ; Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, la ponent presenta una recerca sociolingüística en escolars andorrans. Del resum de la comunicació: "L'objectiu de la recerca és descriure les actituds i els usos lingüístics dels estudiants de Segona Ensenyança de l'Escola Andorrana. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
26.
[L'escenari sociolingüístic dels joves escolars d'Andorra: causes i conseqüències] / Margarit Viñals, Estel ; Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, la ponent presenta una recerca sociolingüística en escolars andorrans. Del resum de la comunicació: "'L'escenari sociolingüístic dels joves escolars d'Andorra: causes i conseqüències' és una recerca de caràcter quantitatiu que analitza des d'una perspectiva sociològica i amb una mirada transversal la complexa realitat lingüística en què viuen els joves a Andorra tant dins com fora de l'àmbit escolar. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
27.
[Diversitat sociocultural i adquisició de l'autoconfiança lingüística en català i castellà (RecerCaixa, 2012) i Plurilingüisme social i educació secundària (no obligatòria) (RESOL3)] / Vila i Moreno, F. Xavier ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (2s : 2013 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, el ponent presenta dos projectes: RecerCaixa, 2012 i RESOL3. Del resum de la comunicació: "Aquest projecte pretén analitzar l'autoconfiança lingüística en català i en castellà i els discursos i les ideologies lingüístics de l'alumnat de secundària de diversos territoris de llengua catalana i els factors que els condicionen, en tant que elements imprescindibles per al seu desenvolupament educatiu i la seva correcta integració social en general. [...]
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
28.
Sessió: "Aprenentatge de llengües i cervell. Aportacions de la neurolingüística" / Conesa Bertran, Gerard ; Costa Martínez, Albert ; Amorós i Basté, Carme (Presentació de l'acte) ; Societat Catalana de Pedagogia. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Seminari L'adquisició de la competència plurilingüe. De la fonamentació científica a la pràctica escolar (2014 : Barcelona)
Des de la neurolingüística, Gerard Conesa i Albert Costa exploren, d'una banda, les particularitats neuronals de la recuperació de la parla després d'un trastorn com ara una afàsia, i, de l'altra, les implicacions cerebrals dels parlants bilingües, amb algun exemple, especialment en el cas de Conesa, de casos de parlants de català i d'espanyol.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
29.
Sessió: "Competència en llengües dels joves de Catalunya en diversos ambients socials" / Estruch Tobella, Joan ; Margalef Boada, Míriam ; Teixidó i Planas, Martí ; Societat Catalana de Pedagogia. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Seminari L'adquisició de la competència plurilingüe. De la fonamentació científica a la pràctica escolar (2014 : Barcelona)
A partir de les proves PISA fetes a alumnes de 4t d'ESO, Joan Estruch i Míriam Margalef analitzen les competències lectores i en expressió escrita tant en català, castellà com anglès.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2014  
30.
Leibniz i els deures del nou ministre de Cultura / Boix i Fuster, Emili
Sobre la necessitat, des de "la nostra eterna minoria de llengua catalana" d'un reconeixement de la diversitat lingüística.
2020
Ara, 22 gener 2020, p. 28 (Debat)
   

Traces. Catàleg : 43 registres trobats   inicianterior21 - 30següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Plurilingüisme dins Amazon