14.
|
|
15.
|
Anàlisi factorial dels motius d'aprenentatge del català com a llengua segona i relació amb el nivell, el temps d'estada, l'edat i el centre d'estudi dels alumnes / Cristina Bernadó, Llorenç Comajoan i Núria Bastons
/
Bernardó, Cristina (Consorci per a la Normalització Lingüística) ;
Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic) ;
Bastons, Núria (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona Vall d'Hebron) ;
Rogers, Donna M. (Ed.) ;
Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica (12è : 2007 : Halifax)
L'estudi examina i proporciona dades sobre la motivació en l'aprenentatge del Català com a L2. Per fer-ho, entrevisten estudiants de català de tres indrets (Barcelona, Vic, Badalona-Sant Adrià) i s'analitzen els factors que els motiven a aprendre l'idioma.
2008
Catalan Review, Vol. XXII, 2008, p. 71-94 (Monogràfic : R/Evolution in Catalan Culture and the Arts)
Inclou un Apèndix 1 (Matriu de valors dels components rotats), p.90-92; i Apèndix 2 (Diferències significatives de les proves ANOVA i post hoc Tukey), p. 93-94
|
|
16.
|
Les aules d'acollida de l'educació primària i secundària obligatòria de Catalunya : un estudi comparatiu
/
Vila, Ignasi (Universitat de Girona) ;
Canal, Imma (Departament d'Educació. Generalitat de catalunya) ;
Mayans Balcells, Pere (Departament d'Educació. Genralitat de Catalunya) ;
Perera, Santiago (Universitat de Girona) ;
Serra, Josep M. (Universitat de Girona) ;
Siqués Carina (Universitat de Girona) ;
Comajoan, Llorenç (Ed.) ;
Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'estudi analitza el procés d'adquisició del català en els nouvinguts i el repte del sistema educatiu per continuar fent del català la llengua vehicular de l'escola malgrat l'arribada de gairebé un milió d'immigrants de fora d'Espanya a Catalunya els darrers anys. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 351-377
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
Some current phonological features in the Catalan of Barcelona
/
Lleó, Conxita (Universitat de Hamburg) ;
Benet Parente, Ariadna (Universitat de Hamburg) ;
Cortés, Susana (Universitat de Hamburg) ;
Comajoan, Llorenç (Ed.) ;
Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'article presenta resultats preliminars d'un estudi sobre canvis fonològics en el català de Barcelona, portat a terme per la Universitat d'Hamburg. L'estudi, que se centra en les vocals mitjanes i la vocal neutra, analitza les diferències entre les dades recollides entre tres generacions diferents de dos barris de Barcelona de característiques sociolingüístiques diferents: Nou Barris i Gràcia.
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 279-300
|
|
20.
|
Catalan's place in Romance revisited
/
Juge, Matthew L. (Texas State University-San Marcos) ;
Comajoan, Llorenç (Ed.) ;
Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
Segons l'autor, el fet que el català tingui la particularitat de ser una llengua romànica que, malgrat tenir un nombre prou significatiu de parlants, no és la llengua dominant de cap nació-estat, ha condicionat la seva classificació dintre de la família de llengües romàniques. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 257-277
|
|
21.
|
|
22.
|
|
23.
|
Intercomprehension and Catalan: The Eurocom project
/
Clua i Julve, Esteve (Universitat Pompeu Fabra) ;
Comajoan, Llorenç (Ed.) ;
Llobet, Maria-Rosa (Ed.)
Aquest treball presenta el mètode EuroCom, un projecte d'intercomprensió (una estratègia per l'aprenentatge simultani de capacitats receptives en llengües que pertanyen a una mateixa tipologia lingüística) entre tres famílies lingüístiques europees com un mitjà per enfortir el multilingüisme i per tal de superar el problemes comunicatius generats per la creixent necessitat per interrelacionar-se, sense haver de sacrificar la diversitat lingüística.
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 151-173
|
|