Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 33 registres trobats  inicianterior14 - 23següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
14.
Llengües i globalització en el món de la recerca: Els coneixements i els usos lingüístics al Parc Científic de Barcelona / Vila i Moreno, F. Xavier (Universitat de Barcelona) ; Bretxa, Vanessa (Universitat de Barcelona) ; Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic)
L'article és un estudi del multilingüisme al Parc científic de Barcelona, centre que té una vocació d'internacionalització i en què a bona part de les dependències hi treballen persones de procedència i origen diversos. [...]
2012
Caplletra, Núm. 52 (Primavera 2012), p. 35-64
2 documents
15.
Anàlisi factorial dels motius d'aprenentatge del català com a llengua segona i relació amb el nivell, el temps d'estada, l'edat i el centre d'estudi dels alumnes / Cristina Bernadó, Llorenç Comajoan i Núria Bastons / Bernardó, Cristina (Consorci per a la Normalització Lingüística) ; Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic) ; Bastons, Núria (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona Vall d'Hebron) ; Rogers, Donna M. (Ed.) ; Col·loqui d'Estudis Catalans a Nord-Amèrica (12è : 2007 : Halifax)
L'estudi examina i proporciona dades sobre la motivació en l'aprenentatge del Català com a L2. Per fer-ho, entrevisten estudiants de català de tres indrets (Barcelona, Vic, Badalona-Sant Adrià) i s'analitzen els factors que els motiven a aprendre l'idioma.
2008
Catalan Review, Vol. XXII, 2008, p. 71-94 (Monogràfic : R/Evolution in Catalan Culture and the Arts)

Inclou un Apèndix 1 (Matriu de valors dels components rotats), p.90-92; i Apèndix 2 (Diferències significatives de les proves ANOVA i post hoc Tukey), p. 93-94
   

16.
Les aules d'acollida de l'educació primària i secundària obligatòria de Catalunya : un estudi comparatiu / Vila, Ignasi (Universitat de Girona) ; Canal, Imma (Departament d'Educació. Generalitat de catalunya) ; Mayans Balcells, Pere (Departament d'Educació. Genralitat de Catalunya) ; Perera, Santiago (Universitat de Girona) ; Serra, Josep M. (Universitat de Girona) ; Siqués Carina (Universitat de Girona) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'estudi analitza el procés d'adquisició del català en els nouvinguts i el repte del sistema educatiu per continuar fent del català la llengua vehicular de l'escola malgrat l'arribada de gairebé un milió d'immigrants de fora d'Espanya a Catalunya els darrers anys. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 351-377
   
17.
Spoken and written representation of number in L2 Catalan indefinite determiner phrases / Tolchinsky, Liliana (Universitat de Barcelona) ; Salas, Naymé (Universitat de Barcelona) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.) ; Perera i Perramon, Joan (Universitat de Barcelona)
L'estudi explora la relació que estableixen els qui aprenen català entre la representació escrita i parlada de la flexió de nombre en el sintagma determinant (SD), alhora que es fixa en la influència de la L1 en aquest procés. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 321-350
   
18.
Les relacions espacials: les localitzacions metafòriques / Ramos i Alfajarín, Joan-Rafael (Universitat de València) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'article examina expressions espacials des del punt de vista de la lingüística cognitiva per demostrar que aquest tipus d'expressions serveixen, no només per descriure objectes concrets, sinó per referir-se a nocions abstractes per mitjà de metàfores espacials. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 301-320
   
19.
Some current phonological features in the Catalan of Barcelona / Lleó, Conxita (Universitat de Hamburg) ; Benet Parente, Ariadna (Universitat de Hamburg) ; Cortés, Susana (Universitat de Hamburg) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'article presenta resultats preliminars d'un estudi sobre canvis fonològics en el català de Barcelona, portat a terme per la Universitat d'Hamburg. L'estudi, que se centra en les vocals mitjanes i la vocal neutra, analitza les diferències entre les dades recollides entre tres generacions diferents de dos barris de Barcelona de característiques sociolingüístiques diferents: Nou Barris i Gràcia.
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 279-300
   
20.
Catalan's place in Romance revisited / Juge, Matthew L. (Texas State University-San Marcos) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
Segons l'autor, el fet que el català tingui la particularitat de ser una llengua romànica que, malgrat tenir un nombre prou significatiu de parlants, no és la llengua dominant de cap nació-estat, ha condicionat la seva classificació dintre de la família de llengües romàniques. [...]
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 257-277
   
21.
An acoustic description of central catalan vowels based on real and nonsense word data / Herrick, Dylan (University of Oklahoma) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'estudi proveeix dades acústiques per a les set vocals tòniques i les tres vocal àtones del català central, estudiades en diversos contextos. Com que els límits entre la fonètica i la fonologia continuen sent difusos, la recerca d'aquest treball justifica la utilització de "nonsense words" (paraules inexistents), ja que entre els resultats de les dades sobre les vocals pronunciades en paraules reals i les recollides en aquest estudi no hi ha cap diferència substancial.
2007
Catalan Review, Núm. 1-2 (2007), p. 231-256
   
22.
Idees entorn del llenguatge i de les llengües a l'ensenyament secundari públic de Barcelona : Visibilitat, diversitat i correcció / Comellas, Pere (Universitat de Barcelona) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Lloret, Maria-Rosa (Ed.)
L'article presenta i debat els resultats d'un qüestionari contestat per 73 professors de secundària de Barcelona. Els temes tractats estan relacionats amb la diversitat lingüística en els centre d'educació secundària.
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. (2007), p. 175-205
   
23.
Intercomprehension and Catalan: The Eurocom project / Clua i Julve, Esteve (Universitat Pompeu Fabra) ; Comajoan, Llorenç (Ed.) ; Llobet, Maria-Rosa (Ed.)
Aquest treball presenta el mètode EuroCom, un projecte d'intercomprensió (una estratègia per l'aprenentatge simultani de capacitats receptives en llengües que pertanyen a una mateixa tipologia lingüística) entre tres famílies lingüístiques europees com un mitjà per enfortir el multilingüisme i per tal de superar el problemes comunicatius generats per la creixent necessitat per interrelacionar-se, sense haver de sacrificar la diversitat lingüística.
2007
Catalan Review, Vol. XXI, Núm. 1-2 (2007), p. 151-173
   

Traces. Catàleg : 33 registres trobats   inicianterior14 - 23següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Comajoan, Llorenç dins Amazon