11.
|
|
12.
|
|
Crònica del I Congrés Internacional Joan Maragall
/
Pellissa, Gemma (Universitat de Barcelona) ;
Talavera i Muntané, Meritxell (Universitat de Barcelona)
Notícia del I Congrés Internacional Joan Maragall, que aplegà diversos actes. A més de les ponències i les comunicacions, se celebraren dues taules rodones: la primera, moderada per Susanna Rafart i amb intervencions dels escriptors Narcís Comadira, Joan Margarit i Francesc Parcerisas, en què es parlà de la influència de Maragall sobre l'obra d'aquests poetes; la segona, moderada per Narcís Garolera, comptà amb la participació de Jaume Coll, Jordi Cornudella, Gabriella Gavagnin, Vinyet Panyella i Lluís Quintana, dedicada a l'edició dels clàssics contemporanis. [...]
2013
Llengua & Literatura, Núm. 23 (2013), p. 355-359 (Crònica)
|
|
13.
|
|
14.
|
La supervivència de la llengua
/
Fontana, Josep
Josep Fontana fa un breu apunt sobre com les capes populars es mantingueren fidels a la pròpia llengua mentre la burgesia hi renunciava a favor de la creació d'una "nació espanyola". A partir de mitjan segle XIX, un grup de joves escriptors d'idees avançades entrarà en contacte amb aquest públic popular a través de la premsa.
2013
Serra d'Or, Núm. 640 (Abril 2013), p. 37 (Fets i opinions. La identitat dels catalans)
|
|
15.
|
|
16.
|
|
17.
|
|
La mirada social dels escriptors en els anys del Modernisme
/
Castellanos, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Del resum: "L'objectiu d'aquest article és resseguir les mostres de literatura "social" des dels anys 1880 fins a 1910, tot i que aquest gènere no es desenvolupa fins a la dècada del 1920. Les primeres mostres són tan limitades dins el Romanticisme i el Naturalisme, que els anarquistes (a través de J. [...]
2011
Anuari Verdaguer, Núm. 19 (2011), p. 155-176
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
|
Catalanistes i lerrouxistes
/
Marfany, Joan-Lluís
L'estudi pretén descriure les similituds, diferències i tensions entre els republicans i els lerrouxistes al voltant de l'any 1906. S'analitza, especialment en la primera part de l'estudi, la llengua emprada per uns i altres en diferents àmbits, reforçant o relativitzant els tòpics que s'han anat forjant al llarg del temps. [...]
1994
Recerques, Núm. 29 (1994), p. 41-60
|
|