Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 608 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
11.
Això no és una guerra (i menys de llengües) / Aragay, Ignasi
A propòsit de la polèmica sobre la proposta de model lingüístic d'Ensenyament i l'ús social del català.
2018
Ara, 28 octubre 2018, p. 48 (Debat)
   
12.
El català dels locutoris: pràctiques i ideologies lingüístiques de la migració en espais urbans castellanoparlants / Sabaté i Dalmau, Maria (Universitat de LLeida)
De l'abstract: "Des del camp de la sociolingüística crítica de base etnogràfica, aquest estudi investiga les pràctiques i ideologies lingüístiques entorn del català d'un grup de vint persones multilingües indocumentades que, provinents de l'Àsia meridional, el nord d'Àfrica, l'Àfrica central, l'Europa de l'Est i Llatinoamèrica, organitzen les seves trajectòries de mobilitat en un locutori d'un barri castellanoparlant de l'àrea metropolitana de Barcelona. [...]
2016
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 26 (2016), p. 105-121 (Secció miscel·lània)

Inclou els criteris de transcripció  

13.
Rovira-Martínez, Marta (2011). Estratègies de transmissió lingüística en famílies plurilingües / Boix i Fuster, Emili (Universitat de Barcelona)
2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 439-441 (Ressenyes)  
14.
Rerefons ideològic de la interrupció generacional del català a Borriana / Olivares i Muñoz, Glòria
De l'abstract: "El present treball se centra en la interrupció intergeneracional del català en una població mitjana del País Valencià, Borriana. Els nostres propòsits són conèixer les argumentacions de borrianencs que, essent catalanoparlants, parlen als fills castellà i resseguir la cronologia del procés. [...]
2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 303-325 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques)  
15.
El Nom propi i la percepció de la identitat lingüística: anàlisi etnolingüística dels noms més posats a Catalunya l'any 2008 / Bosch i Roura, Eva (Universitat de Barcelona)
De l'abstract: "Els antropònims són elements lingüístics amb una càrrega simbòlica molt elevada i vinculen els portadors a una identitat etnolingüística que els és transmesa i que és percebuda, en part, a través d'aquest nom. [...]
2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 89-111 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques)  
16.
Autobiografies lingüístiques d'infants que viuen en una societat de llengües en contacte / Areny Cirilo, Dolors (Societat Catalana de Sociolingüística. Institut d'Estudis Catalans)
De l'abstract: "En aquest article es reporten els resultats d'una investigació etnogràfica realitzada a partir de la recopilació d'un corpus de textos autobiogràfics, procedent d'una mostra d'alumnes d'una escola primària de Barcelona. [...]
2014
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 24 (2014), p. 13-56 (Monogràfic: Les ideologies lingüístiques)

Inclou una selecció de les teories infantils  

17.
Bastardas i Boada, Albert; Boix-Fuster, Emili; Torrens Guerrini, Rosa M. (coords.) 'El català, llengua mitjana d’Europa. Multilingüisme, globalització i sostenibilitat lingüística' / Sendra, Montserrat
2018
Revista de Llengua i Dret, Núm. 69 (juny 2018), p. 319-323 (Recensions i notícies bibliogràfiques)  
18.
La Adquisición de los clíticos de CD en castellano y CD + CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes inmersos en un programa de instrucción formal bilingüe (catalán-castellano) / Fuente González, Laura de la ; Díaz Rodríguez, Lourdes (Direcció de tesi) ; Pérez Leroux, Ana Teresa (Direcció de tesi) ; Departament Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "La tesis doctoral La adquisición de los clíticos de CD en castellano y CD + CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes inmersos en un programa bilingüe (catalán-castellano) analiza los mecanismos de adquisición de los clíticos de CD en castellano y los de CD+CC de lugar en catalán en sujetos árabes marroquíes que están inmersos en un programa educativo bilingüe (catalán-castellano), con el objetivo de establecer una comparación y mostrar las diferencias según la competencia (bilingüe versus trilingüe) y la relevancia que ejerce una lengua sobre otra. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou annexos (p.226-318). L'Annex I conté el qüestionari de contacte emprat per Maré i Soler (2011:365-366); l'Annex II conté els qüestionaris de l'experiment; l'Annex III, les modificacions realitzades a Moodle; l'Annex IV exposa les consultes SQL realitzades per a l'extracció de les dades; l'Annex V inclou les funcions de densitat de probabilitat de Chi-2.

2 documents
19.
Estudio fonético-acústico de la variación inter e intrahablante de hablantes bilingües de catalán y de castellano / Marquina Zarauza, Montserrat ; Cicres Bosch, Jordi (Direcció de tesi) ; Departament de Traducció i Ciències del llenguatge. Universitat Pompeu Fabra ; Universitat Pompeu Fabra
Abstract de l'autor: "La presente investigación pretende contribuir a establecer la individualidad del habla de los hablantes bilingües de catalán y de castellano a partir del análisis de los parámetros fonético-acústicos analizados habitualmente en la práctica de la comparación forense de habla y estudiar los efectos, en el nivel acústico, que el uso de una lengua u otra produce en estos parámetros. [...]
[Barcelona] : Universitat Pompeu Fabra, 2016

Inclou annexos (p.297-33): Un qüestionari sobre l'ús de la llengua dels locutors (p.297), les instruccions d'avaluació de la competència de la llengua -català i castellà- dels locutors (p.298), el corpus de treball (p.298-299), els scripts de segmentació i l'anàlisi de les dades (p.300-324) i sintaxis models (p. 333)

2 documents
20.
La diversitat lingüística dialoga amb l'autonomia: exploració de les relacions entre l'autonomia i l'educació en llengües minoritàries / Arraiza, José Maria
De l'abstract: "Aquest article explora els models a través dels quals es relacionen l'autonomia política i la diversitat lingüística. Per tant, constitueix una aproximació a la relació entre diferents formes d'autonomia (territorial, no territorial) i els models educatius que separen o uneixen estudiants amb diferents passats lingüístics (a través de polítiques d'immersió). [...]
2016
Revista de Llengua i Dret, Núm. 66 (desembre 2016), p. 105-123 (Estudis sobre dret lingüístic)  

Traces. Catàleg : 608 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Bilingüisme dins Amazon