Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 525 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
Oralitat-memòria-escriptura. Escriptura-oralitat. Memòria? / Els Marges
2023
Els Marges, Núm. 131 (Tardor 2023), p. 6-8 (Editorial)
   
2.
Com adaptar les novel·les al cinema / Vila-Sanjuán, Sergio
Sobre el discurs d'ingrés d'Isona Passola a la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona el 9 de febrer passat. Se centrà en l'adaptació al cinema de tres novel·les: 'El mar' de Blai Bonet, 'Pa negre' d'Emili Teixidor, i 'Incerta glòria' de Joan Sales.
2023
La Vanguardia. Culturas, Núm. 1074 (18 febrer 2023), p. 3 (Batecs)
   
3.
La passió encomanadissa de Xavier Antich / Guitart, Anna
L'autora comenta el discurs de Xavier Antich previ al lliurament del Premi Òmnium a la millor novel·la de l'any.
2023
Ara. Ara Llegim, 28 gener 2023, p. 34 (Opinió. A peu de pàgina)  
4.
¿Pots aprendre a escriure? / Gurt, Carlota
Sobre les escoles d'escriptura i si s'hi pot o no aprendre a escriure.
2022
Ara. Ara Llegim, 19 novembre 2022, p. 47 (Opinió. L'escriptora accidental)  
5.
Textos autobiogràfics escrits per aprenents de català com a llengua addicional : de les necessitats formatives a la reflexió en l'ensenyament dels gèneres narratius / Bach, Carme (IIFV, Universitat de València)
Resum: "En aquest article analitzem textos narratius autobiogràfics escrits per estudiants universitaris que tenen el català com a llengua addicional, d'un nivell B1 de CEFR (2020). L'objectiu és analitzar les necessitats formatives en la redacció d'aquest gènere per tal de fomentar a classe una reflexió metadiscursiva que permeti millorar-ne les produccions escrites. [...]
2022 - 10.7203/caplletra.73.24640
Caplletra, Núm. 73 (Tardor 2022), p. 233-255 (Monogràfic: El rol de l'ensenyament gramatical en l'aprenentatge de llengües: pràctiques reflexives, tasques comunicatives i material d'intervenció)
2 documents
6.
Dues pràctiques per millorar l'expressió oral i escrita / Guiluz i Vidal, Teresa (IES Manuel de Cabanyes) ; Juanmartí i Generès, Eduard (IES Manuel de Cabanyes) ; Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat (3r : 2017 : Barcelona)
Del resum: "Amb la intenció de polir i completar la gramàtica que els alumnes de secundària i batxillerat tenen interioritzada, de manera que s'acosti a la gramàtica adequada als registres més formals, es proposen dues pràctiques que, partint de les seves produccions, permetin fer-los conscients dels seus coneixements intuïtius de la llengua en tant que parlants competents: d'una banda, la correcció de textos escrits, que permet treballar l'expressió escrita adaptant-se a les necessitats i als ritmes de cada alumne, però estimulant en tots la capacitat de trobar les solucions correctes per als problemes que presenten les seves produccions; de l'altra, la reconstrucció d'una conversa que hauria pogut tenir lloc en una situació donada que el professor descriu i que obliga els alumnes a posar en joc molts aspectes de la seva competència comunicativa verbal, des d'elements pragmàtics fins als diferents nivells de l'estructura gramatical (fonètica, morfologia, sintaxi, lèxic i semàntica)".
2017
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 167-186)
   
7.
El "problema catalán", en tricolor / Segura, Cristian
El llibre aplega setanta textos -discursos, decrets, lleis, proclames- de la segona República espanyola.
2021
El País. Quadern, Núm. 1871 (31 octubre 2021), p. 7 (Reportatge)
   
8.
La literatura que es pregona a Barcelona / Pagès Jordà, Vicenç
L'autor repassa quins escriptors han estat designats per l'Ajuntament de Barcelona per fer el pregó de la Mercè, i en quina llengua han escrit.
2021
Ara. Ara Llegim, 11 setembre 2021, p. 51 (El lector accidental)  
9.
No és, només hi ha / Vidal, Blanca Llum
Notes sobre el discurs que Pol Guasch va pronunciar a l'acte institucional de l'Ajuntament de Barcelona el dia de Sant Jordi.
2021
El Temps, Núm. 1930 (8 juny 2021), p. 10 (Dialèctica)  
10.
El domini textual : un model de funcionament del discurs per a l'ensenyament de la llengua / Artigas, Rosa ; Bastardas i Boada, Albert (Pr.) ; Direcció General de Política Lingüística. Generalitat de Catalunya ; Generalitat de Catalunya
De la presentació: "En aquesta obra, em proposo descriure un model de funcionament del discurs que expliqui el conjunt d'habilitats que desenvolupa el parlant per comunicar allò que vol dir i obtenir allò que desitja. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Direcció General de Política Lingüística, 2017 (Biblioteca Tècnica de Política Lingüística; 22)

Conté un glossari del domini textual (p. 277-300)  


Traces. Catàleg : 525 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Discurs dins Amazon