Traces. Catàleg

Traces. Catàleg 371 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
Textos autobiogràfics escrits per aprenents de català com a llengua addicional : de les necessitats formatives a la reflexió en l'ensenyament dels gèneres narratius / Bach, Carme (IIFV, Universitat de València)
Resum: "En aquest article analitzem textos narratius autobiogràfics escrits per estudiants universitaris que tenen el català com a llengua addicional, d'un nivell B1 de CEFR (2020). L'objectiu és analitzar les necessitats formatives en la redacció d'aquest gènere per tal de fomentar a classe una reflexió metadiscursiva que permeti millorar-ne les produccions escrites. [...]
2022 - 10.7203/caplletra.73.24640
Caplletra, Núm. 73 (Tardor 2022), p. 233-255 (Monogràfic: El rol de l'ensenyament gramatical en l'aprenentatge de llengües: pràctiques reflexives, tasques comunicatives i material d'intervenció)
2 documents
2.
Anàlisi d'errors en català com a llengua estrangera en l'expressió oral d'estudiants universitaris txecs / Rodríguez García, Cristina (Universitat Masaryk de Brno)
Del resum de l'article: "L'objectiu d'aquest article és presentar una anàlisi dels errors més habituals en català com a llengua estrangera (CLE) a partir de la interllengua oral d'un grup d'estudiants universitaris txecs. [...]
2020
Estudis Romànics, Núm. 42 (2020), p. 83-99 (Articles)
2 documents
3.
Actituds i representacions lingüístiques / Bretxa, Vanessa
L'objectiu principal és estudiar les actituds i les representacions de la població dels territoris de llengua catalana respecte d'algunes qüestions lingüístiques. En concret, s'analitza la freqüència amb què l'enquestat declara iniciar converses en català, quines normes d'ús diu seguir en converses bilingües, algunes de les seves opinions, percepcions i preferències lingüístiques, i la seva disposició a aprendre el català.
2019
Els usos lingüístics als territoris de llengua catalana, Barcelona : Direcció General de Política Lingüística, 2019 (p. 94-109)  
4.
Maia Guenova / Serrano, Sara
2011
Visat, Núm. 12 (Octubre 2011) (L'espai dels traductors)
2 documents
5.
'The acquisition of English by immigrant school learners in Catalonia: affective variables and cross linguistic influence' / Ciruela Castillo, Carmen
Resum de la tesi doctoral 'The acquisition of English by immigrant school learners in Catalonia: affective variables and cross linguistic influence' a càrrec de l'autora.
2015
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 5 (2015), p. 163-165 (Tesis Doctorals)  
6.
'Crosslinguistic influence in the acquisition of Greek as a foreign language by Spanish/Catalan L1 learners: the role of proficiency and stays abroad' / Andrià, Maria
Resum de la tesi doctoral 'Crosslinguistic influence in the acquisition of Greek as a foreign language by Spanish/Catalan L1 learners: the role of proficiency and stays abroad' a càrrec de l'autora.
2015
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 5 (2015), p. 159-160 (Tesis Doctorals)  
7.
[Discussió] / Tort Videllet, Teresa ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Boix i Fuster, Emili (Moderador) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (4s : 2018 : Barcelona)
Debat sobre la mesa d'immigració i llengua, al voltant, en concret, de la comunicació de Claudia Vallejo sobre les pràctiques etnogràfiques de joves immigrats en l'adquisició de competències lectocomunicatives en català.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2018  
8.
[Pràctiques de socialització plurilingüe i pluricultural en un programa de lectura extraescolar a la ciutat de Barcelona] / Vallejo Rubinstein, Claudia ; Boix i Fuster, Emili (Presentació de l'acte) ; Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans ; Institut d'Estudis Catalans ; Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (4s : 2018 : Barcelona)
Pertanyent a la mesa d'immigració i llengua, la ponent presenta un estudi etnogràfic al voltant de l'adquisició de la comprensió lectora i la comunicació en català en un context de diversitat lingüística en un programa extraescolar de lectura amb alumnes de primària.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2018  
9.
L'adquisició del català en infants portuguesos: un estudi sobre l'ús i el coneixement dels pronoms clítics / Tarrés, Mònica (Universitat Pompeu Fabra) ; Bel, Aurora (Universitat Pompeu Fabra)
Del resum de l'article: "Aquest article examina l'adquisició de les propietats morfosintàctiques i discursives dels pronoms clítics catalans en infants de primera llengua portuguès escolaritzats en català en el sistema educatiu andorrà. [...]
2015
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 28 (2015), p. 261-281 (Articles)
2 documents
10.
L'adquisició i l'ensenyament dels usos del passat: anàlisi de manuals de català com a segona llengua / Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic)
Un dels objectius d'aquest article és crear ponts de contacte entre dues disciplines que sovint queden força allunyades: d'una banda, l'adquisició de segones llengües i, de l'altra, l'ensenyament o didàctica de llengües a partir de l'adquisició dels usos del passat.
2015
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 28 (2015), p. 283-306 (Articles)
2 documents

Traces. Catàleg : 371 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.
No heu trobat el que estaveu cercant? Proveu la vostra cerca a:
Adquisició i aprenentatge dins Amazon