Carles Soldevila

Carles Soldevila 242 registres trobats  inicianterior31 - 40següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
31.
Retrat vivíssim de tres noies / Nopca, Jordi
Sobre un nou títol de la col·lecció que es distribueix amb el diari 'Ara'. 'Valentina' va guanyar el premi Crexells el 1933.
2014
Ara. Ara Llegim, 1 novembre 2014, p. 49 (Els clàssics)  
32.
Lectures des de la trinxera / Portell, Susanna
Sobre el testimoni que Santiago Rusiñol i Pere Ynglada deixaren de la Primera Guerra Mundial, el primer a través de les cròniques que publicà a 'L'Esquella de la Torratxa" i el segon a través de les seves memòries.
2014
L'Avenç, Núm. 403 (Juliol-agost 2014), p. 48-50 (Mirador. Art)
   
33.
La Barcelona imaginada de Carles Soldevila / Santamaria i Roig, Núria
L'autora explica la bona rebuda que va tenir l'aparició de Carles Soldevila en el Noucentisme perquè representava una sensibilitat autènticament urbana, burgesa i refinada. Des de llavors, la seva literatura es desenvolupà amb una mirada urbanitzadora. [...]
2008
Narratives urbanes. La construcció literària de Barcelona / Margarida Casacuberta i Marina Gustà (eds.), Barcelona : Fundació Antoni Tàpies : Arxiu Històric de la Ciutat, 2008 (p. 127-144)
   
34.
La descoberta literària del Districte Cinquè / Castellanos, Jordi (1946-2012)
El Districte Cinquè o Barri Xino representa les contradiccions de la Barcelona moderna. Hi conflueixen la noblesa i la història amb el crim i l'horror. Des de finals del segle XIX foren els baixos fons de Barcelona, el lloc on es concentrà la delinqüència i la prostitució. [...]
2008
Narratives urbanes. La construcció literària de Barcelona / Margarida Casacuberta i Marina Gustà (eds.), Barcelona : Fundació Antoni Tàpies : Arxiu Històric de la Ciutat, 2008 (p. 83-108)  
35.
Una dona moderna / Nopca, Jordi
2014
Ara. Ara Llegim, 1 febrer 2014, p. 47  
36.
Escriure amb el ritme de la sang. La represa de la novel·la catalana (1925-1929) / Castellanos, Jordi (1946-2012)
Entre els anys 1925 i 1929 el gènere novel·lístic fou un dels centres del debat literari català. Castellanos repassa les diverses posicions estètiques, socials, ideològiques, que provoca la necessitat del gènere per a la creació d'un mercat literari i d'un públic lector en llengua catalana.
Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2005  
37.
Les imatges literàries de la ciutat / Castellanos, Jordi (1946-2012)
Castellanos analitza les diverses imatges que la literatura ha construït de la ciutat de Barcelona al llarg de la història. D'acord amb el títol de cada secció de l'article són: "La Barcelona industrial", "La Barcelona burgesa", "La ciutat dels modernistes", "La ciutat ideal", "L''altra' ciutat" (la dels pobres i la dels barris baixos, principalment el Districte cinquè o Barri Xino) i la Barcelona de "La postguerra".
1995
Retrat de Barcelona / Albert Garcia Espuche i Teresa Navas (coord.), Barcelona : Ajuntament de Barcelona : Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, 1995 (vol. 2, p. 143-154)  
38.
L'aliança dels "moviegoers" i els grafocèntrics / Guixà, Pere
Pere Guixà explica les directrius de l'estudi de Teresa Iribarren sobre la influència del cinema en la literatura catalana. El volum se centra a analitzar els autors i els títols citats.
2013
Serra d'Or, Núm. 647 (Novembre 2013), p. 77-78 (Lectures)
   
39.
Apunts sobre la recepció de l'arquitectura modernista per part de la literatura noucentista / Aulet, Jaume (Grup d'Estudis de Literatura Catalana Contemporània. Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jornada LITCAT d'Intergrups de Recerca (1a : 2012 : Barcelona)
Jaume Aulet analitza la visió de l'arquitectura més característica del Modernisme que ofereixen els escriptors catalans noucentistes, tot rebutjant fer-ne una interpretació monolítica o homogènia: és a dir, que "no tot queda reduït a una simple desautorització, més o menys irònica i càustica, que els escriptors noucentistes puguin fer de l'obra arquitectònica més característica del Modernisme". [...]
2013
La literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions, Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013 (p. 13-36)

Inclou un apèndix amb l'"Auca d'una resposta del senyor Gaudí" de Josep Carner (p. 30-34)
   

40.
La caritat al cinema: la mirada social de Charles Chaplin / Iribarren, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya) ; Radigales, Jaume (Universitat Ramon Llull) ; Col·loqui internacional Verdaguer "La mirada social de Verdaguer. De 'Caritat' (1885) a 'En defensa pròpia' (1887)" (8è : 2011 :
Del resum: "El cineasta britànic Charles Chaplin (1889-1977) va plantejar el seu discurs artístic a partir de la consciència social i moral, articulada sobretot a partir d'un personatge arquetipus que encarna la marginalitat, el rodamón que interactua amb altres personatges de baixa extracció social. [...]
Catalunya. La intel·lectualitat catalana posà de relleu la humanitat del personatge més enllà de la seva "vis" còmica, per la qual cosa la seva mirada va ser titllada de dickensiana".

2011
Anuari Verdaguer, Núm. 19 (2011), p. 291-306  

Carles Soldevila : 242 registres trobats   inicianterior31 - 40següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.