Data: |
2012 |
Resum: |
Els ponents posen el focus en el desfasament entre allò que prescriuen els currículums acadèmics i la realitat de les aules de secundària, batxillerat i universitat pel que fa a la literatura. Constaten la poca presència de la literatura en l'ensenyament de secundària i exposen les conseqüències que això comporta per a l'estudiant a l'hora de fer el salt a la universitat, especialment cap a Filologia Catalana. En aquest àmbit, també fan una primera anàlisi de l'aplicació de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior -el «Pla Bolonya»- a les diferents universitats del domini i esbossen el perfil del nou estudiant de Grau. La ponència acaba amb dotze «propostes concretes», entre les quals s'hi compta la reivindicació d'un curs específic de literatura a secundària, la creació de ponts de diàleg secundària-universitat o una intervenció rellevant en la programació de l'aleshores nou -i actualment exitós- màster universitari de professorat de secundària. |
Nota: |
Primera de les dues ponències del Primer Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat que va tenir lloc el 14 d'octubre de 2009 a la Sala Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans |
Nota: |
Inclou un recull de propostes concretes sorgides de l'anàlisi (p. 62-63) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Ensenyament ;
Català ;
Literatura catalana ;
Instituts ;
Universitats |
Publicat a: |
La llengua i la literatura catalanes a les aules del segle XXI, Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura Catalanes : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012 (p. 15-24) |