Fecha: |
2012 |
Resumen: |
Ramon Solsona explica aspectes curiosos i divertits del fenomen de la (in)consciència lingüística dels parlants, especialment en el cas dels nens. Proporciona un recull d'anècdotes per a «enamorats de l'idioma» que subratllen algunes de les peculiaritats de la feina del professor de català. Es fixa especialment en les expressions idiomàtiques, en lletres de cançons populars infantils i en el fet que, malgrat la seva correcció gramatical, acostumen a estar ancorades en el surrealisme o en l'absurd. |
Nota: |
Conferència inaugural del Primer Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat que va tenir lloc el 14 d'octubre de 2009 a la Sala Prat de la Riba de l'Institut d'Estudis Catalans |
Documento: |
Comentari |
Materia: |
Adquisició i aprenentatge ;
Ensenyament ;
Català ;
Cultura popular i tradicional ;
Paremiologia |
Publicado en: |
La llengua i la literatura catalanes a les aules del segle XXI, Barcelona : Societat Catalana de Llengua i Literatura Catalanes : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012 (p. 27-43) |