Data: |
2007 |
Resum: |
La comunicació tracta la crisi de la novel·la del decenni 1924-1934. En aquell moment el crític Domènec Guansé proposava les bases per sortir de la crisi: a)establir un model de novel·la (realista); b)professionalitzar l'escriptor; c)formar el públic; d)formar el mercat literari. La idea era crear la necessitat de lectura a partir de la premsa i la novel·la. També ressalta la responsabilitat de l'escriptor. Per a Armand Obiols, el problema era que s'havien creat massa expectatives en relació al gènere; mentre que per a Carles Riba la crisi de la novel·la estava en relació, també, amb la demanda. En aquesta ponència, Corretger exposa totes aquestes opinions, extretes de revistes i diaris de l'època. |
Nota: |
Comunicació del Congrés "La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània", celebrat a Bellaterra els dies 26, 27 i 28 d'octubre de 2005 |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Crítica literària ;
Novel·la catalana ;
Escriptors catalans ;
Narrativa catalana ;
Públic ;
Realisme
Guansé, Domènec
(1894-1978) ;
Llor, Miquel
;
Pla, Josep
;
Soldevila, Carles
(1892-1967) ;
Plana i Fontana, Ignasi
;
Junoy, Josep M.
;
Puig i Ferreter, Joan
;
Obiols, Armand
(Pseudònim de Joan Prat i Esteve) ;
Riba, Carles
(1893-1959) ;
Mirador : publicació
;
La Publicitat : publicació
;
Revista de Catalunya : publicació
;
La Nova Revista : publicació
|
Publicat a: |
La projecció social de l'escriptor en la literatura catalana contemporània, Lleida : Punctum, 2007 (p. 365-376) |