Data: |
2017 |
Resum: |
Del resum: L'objectiu principal de l'article és revisar des d'un enfocament crític l'ensenyament de la literatura en el currículum oficial de secundària i els llibres de text escolars, i proposar diverses mesures de redreçament i millora que contrarestin la implacable marginalització de la literatura catalana ens els plans d'estudis. La revisió té lloc en un context global desfavorable i se suma a les diverses crides que des del tombant de mil·lenni s'han produït en el mateix sentit. Primerament, és examinat el currículum en tot allò que afecta l'aplicació pràctica de l'ensenyament de la literatura a les aules, en segon lloc, es comenten les subsegüents insuficiències d'ordre bàsicament metodològic que contenen els manuals escolars. Finalment, es fan diverses propostes concretes per reconduir la crítica situació exposada". |
Nota: |
Ponència pronunciada en el marc del 3r Simposi sobre l'Ensenyament de la Llengua i la Literatura Catalanes a la Secundària i a la Universitat, celebrat el 16 d'abril de 2017 a l'Institut d'Estudis Catalans |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Ensenyament ;
Literatura catalana ;
Llibre de text? ;
Instituts |
Publicat a: |
Afer d'estat, Barcelona : Bellaterra : Institut d'Estudis Catalans : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (p. 65-78) |