[Recerca longitudinal sobre els usos, la confiança i l'actitud de l'alumnat de secundària]
Bretxa, Vanessa
Vila i Moreno, F. Xavier (Presentació de l'acte)
Xarxa CRUSCAT. Institut d'Estudis Catalans
Institut d'Estudis Catalans
Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (3s : 2016 : Barcelona)

Publicació: Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2016
Descripció: Enregistrament audiovisual : 16 min.
Resum: Pertanyent a la mesa de sociolingüística educativa, la ponent comunica un estudi sobre l'evolució al llarg de cinc anys de les trajectòries lingüístiques d'alumnes de primària a secundària en centres de Mataró, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Manlleu i Balaguer. En concret, es ressegueixen els usos lingüístics de parlants espanyols i catalans dins la família, amb els companys i altres variables. S'indiquen també processos de substitució lingüística d'altres llengües en favor del català o el castellà, entre altres qüestions. Aquesta recerca també és responsabilitat de F. Xavier Vila i Llorenç Comajoan.
Nota: Descripció del recurs: 16 de març del 2020
Nota: Acte organitzat per la Xarxa CRUSCAT de l'Institut d'Estudis Catalans. Forma part de les III Jornades 'La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana'. Presentador: F. X. Vila; ponent: Vanessa Bretxa
Nota: El registre transcorre entre els minuts 18.39 i 34.58. Títol del registre extret del vídeo.
Nota: Enregistrament: Barcelona: Institut d'Estudis Catalans [Sala Nicolau d'Olwer], 1 de juny del 2016. Publicació: 15 de desembre del 2016
Document: Conferències ; Estudi
Matèria: Sociolingüística ; Actituds lingüístiques ; Ensenyament ; Escoles ; Instituts ; Joves ; Català ; Espanyol ; Substitució lingüística ; Mataró ; Maresme ; Sant Joan Despí ; Sant Just Desvern ; Baix Llobregat ; Manlleu ; Osona ; Balaguer ; Noguera



Canal Youtube de l'Institut d'Estudis Catalans

El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2020-03-16, darrera modificació el 2023-06-13



   Favorit i Compartir