Una eina per a l'escriptura extensiva i l'argumentació: el diari de lectura / Jordi Oviedo Seguer
Oviedo Seguer, Jordi (Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir)
Simposi "Ensenyament de la Literatura i de la Llengua Catalana" (2n : 2015 : Alacant)
Data: |
2015 |
Resum: |
De l'abstract de l'article: "L'article versa sobre les possibilitats de treball de l'escriptura a Batxillerat a partir d'una seqüència didàctica per a l'elaboració d'un diari de lectura, que és un document produït pels alumnes a partir del que els suggereix la lectura d'una obra literària. Tot revisant les bases pedagògiques de la didàctica actual del català quant al procés d'escriptura i el valor de l'argumentació i de la reflexió en l'àmbit educatiu, es pretén que el llibre es convertisca en un estímul per a la creativitat i possibilite l'escriptura extensiva. Així doncs, l'obra literària deixa de ser un element de lectura superficial i pren un caràcter dialògic. El lector esdevé alhora escriptor i, com a tal, s'enfronta a les dificultats i moments de gaudi que aquest fet implica". |
Nota: |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 172-173) |
Document: |
Estudi |
Matèria: |
Ensenyament ;
Instituts ;
Discurs-text escrit ;
Lectura ;
Literatura ;
Català |
Publicat a: |
Ítaca, Núm. 6 (2015), p. 155-173 (Monogràfic: "L'ensenyament de la literatura (i de la llengua): noves perspectives, nous reptes") , ISSN 2172-5500 |
El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document >
Estudis
Registre creat el 2018-03-09, darrera modificació el 2023-06-13