Les creences del professorat sobre l'ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults / Núria Bastons, Llorenç Comajoan-Colomé, Oriol Guasch i Teresa Ribas
Bastons, Núria (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Comajoan, Llorenç (Universitat de Vic)
Guasch, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ribas, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2017
Resum: De l'abstract de l'article: "L'article s'insereix en la tradició d'estudis sobre els sabers i les creences del professorat que indaguen en les concepcions sobre l'ensenyament i l'aprenentatge com a punt de referència per a la planificació de la millora dels criteris d'intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l'ensenyament de la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l'ensenyament del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona llengua en l'àmbit de l'ensenyament d'adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari sobre el paper de la gramàtica en l'ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats".
Contingut: Conté dues taules (pp. 162-164) que inclouen les mitjanes de grau d'acord i desacord amb els ítems dels qüestionari de l'estudi
Nota: Inclou bibliografia (pp. 160-162)
Document: Estudi
Matèria: Ensenyament ; Mestres ; Gramàtica ; Català ; Llenguatge
Publicat a: Caplletra, Núm. 63 (Tardor 2017), p. 139-164 (Monogràfic: Noves perspectives per a l'ensenyament-aprenentatge de la gramàtica: cap a una gramàtica pedagògica) , ISSN 2386-7159





El registre apareix a les col·leccions:
Tipus de document > Estudis

 Registre creat el 2017-12-09, darrera modificació el 2023-06-17



   Favorit i Compartir