1.
|
|
2.
|
|
The syntax of sentence periphery
/
Villalba, Xavier ;
Rigau, Gemma (Direcció de tesi) ;
Departament de Filologia Catalana. Universitat Autònoma de Barcelona ;
Universitat Autònoma de Barcelona
La tesi tracta estructures amb dislocació, a la dreta i/o a l'esquerra. Villalba assumeix que l'Axioma de Correspondència Lineal de Kayne constreny la forma dels objectes sintàctics. Es basa en l'anàlisi del tòpic dividit, la qual fa un ús diferent per als elements dislocats: per a la dislocació a la dreta, l'especificador del Sintagma Tòpic Intern, que és en la perifèria esquerra del Sv, i per a la dislocació a l'esquerra, l'especificador del Sintagma Tòpic Extern, que és en la perifèria esquerra del SC. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2000
2 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
Funcions dobles: tres estudis de sintaxi catalana
/
Picallo, M. Carme
Aquest estudi està dividit en quatre parts. A la primera part, s'hi presenta el marc teòric que es segueix: la teoria de la x-barra, el criteri temàtic, el Principi de projecció i les relacions entre elements (la teoria del cas, la teoria del lligam, el control, el principi de la Categoria Buida i restriccions a la regla "Traslladeu-x"). [...] A la quarta part, es tracta dels verbs modals. S'hi estudia els complexos verbals que es formen amb un verb modal, els modals epistèmics, apartat que inclou els verbs d'elevació, els verbs modals i els auxiliars, els verbs modals adjacents i la morfologia no temporal. [...]
|
|
6.
|
Agreement and Subjects
/
Solà i Pujols, Jaume
El marc teòric de la tesi és la teoria de Principis i Paràmetres de Chomsky. Fa especial referència a la concordança, als subjectes i a les oracions amb subjecte nul. Solà assumeix, en primer lloc, que totes les llengües tenen inversió de subjecte en un sentit abstracte. [...]
|
|
7.
|
|
8.
|
La Teoria temàtica
/
Gràcia, Lluïsa
La tesi s'emmaraca en la Teoria del Règim i el Lligam (Government & Binding -GB-), tracta, concretament la Teoria Temàtica. Gràcia puntualitza la necessitat d'investigar quin és el paper temàtic assignat, ja que el quan, el com i el qui assigna el paper estava força clar. [...]
|
|