11.
|
|
Filoloquè? Filologia!
/
Serra, Màrius
Succinta reivindicació de la necessitat d'estudiar filologia atesa la manca de competències lingüístiques de la societat en els temps actuals.
2015
La Vanguardia, 27 abril 2015, p. 27 (Opinió. El rum-rum)
|
|
12.
|
Catalana, per interès
/
Vila i Moreno, F. Xavier
L'autor comenta un estudi de l'Agència per a la Qualitat del sistema universitari sobre les expectatives de futur que ofereixen els estudis de filologia catalana. En base a l'estudi, l'autor encoratja a cursar-los.
2015
Ara, 1 abril 2015, p. 30 (Debat)
|
|
13.
|
|
14.
|
|
Profecies literàries arriscades
/
Espinàs, Josep M.
L'autor reflexiona sobre el fet d'escriure novel·les o ser periodista, i es qüestiona si serveix el mateix tipus de talent per a reeixir en les dues professions. Utilitza una anècdota personal i una altra protagonitzada per l'escriptor Stieg Larsson.
2011
El Periódico de Catalunya, 25 novembre 2011, p. 10 (Opinió. Petit observatori)
|
|
15.
|
|
16.
|
|
Convit, I Congrés de Serveis Lingüístics de Territoris de Parla Catalana
/
Riera Gil, Elvira (Secretaria de Política Lingüística)
L'editorial valora positivament el I Congrés de Serveis Lingüístics de Territoris de Parla Catalana, tant a nivell participatiu i de continguts com per les seves aportacions. Se citen el Congrés de Serveis Lingüístics i el Congrés Europeu de Planificació Lingüística com a antecedents del congrés celebrat a Girona.
2009
Llengua i Ús, Núm. 46 (Tercer quadrimestre 2009), p. 1-2 (Editorial)
|
|
17.
|
La veu no es veu
/
Bozzo, Joan Lluís
L'autor reflexiona sobre la veu, que considera l'instrument indispensable del teatre musical. Segons l'autor, tenir cura de la veu, per a un actor, és fonamental per a la seva professió, i massa sovint és un aspecte que obliden tant actors com directors.
2011
Hamlet, Núm. 13 (15 març 2011), p. 57 (Escena amb música)
|
|
18.
|
El sacrifici de Carlo Brochi
/
Barbany, Damià
L'autor reflexiona sobre el sacrifici i l'estil de vida que comporta treballar amb el cos, és a dir, ser cantant o actor professional, a través de l'exemple de Carlo Brochi, més conegut per Farinelli, un castrat nascut a Nàpols en el segle XVIII.
2011
Hamlet, Núm. 13 (15 març 2011), p. 5 (Editorial)
|
|
19.
|
|
20.
|
|