MOISÈS MAICAS PERA (1964/65-2017)
Moisès Maicas

“Crec que el teatre és un espai molt obert i hi poden confluir moltes disciplines escèniques. Per tant, hi ha d’haver un teatre d’entreteniment de qualitat però també un teatre compromès. En tot cas, el teatre ideològic és profundament necessari i per això el fem. També volem trencar el tòpic que es tracta de propostes minoritàries, ja que El drac d’or, per exemple, ha aconseguit arribar a un públic força ampli. És més, espectacles així poden ajudar a crear espectadors! Creiem, i per això fem l’espectacle, que el teatre pot ajudar a canviar la perspectiva sobre aquest tema i pot ajudar a crear un estat d’opinió. Perquè els responsables que tenen més eines i poden canviar-ho actuïn d’una forma molt més humana. És una cadena molt petita però si tots ens hi posem ho podem fer més gran”.

Fill del director teatral Carles Maicas, vinculat al teixit mataroní a través de l’Aula de Teatre i l’Associació Cultural Teatre Invisible, havia exercit d’ajudant de direcció de Fabià Puigserver, Lluís Pasqual, Josep Muntanyès o Joan Font. Director innovador i compromès, ha dirigit obres de dramaturgs  com Lars Norén, Daniel Keene, Philipp Löhle, Stanislaw Witkiewicz, Thomas Bernhard, i William Shakespeare, gairebé sempre en el circuit alternatiu i en teatres de petit format.

Alguns dels seus muntatges han estat Psicosi de les 4.48 de Sarah Kane, Carta als actors i L’acte inconegut de Valère Novarina, Teoria de catàstrofes i Viatge a Califòrnia de Toni Cabré, Cròniques de l’ultrason de J.V. Foix, El funàmbul de Jean Genet, L’Alfa Romeo i Julieta de Josep Palau i Fabre, El drac d’or de Roland Schimmelpfenning, i La cadira d’Edward Bond.

Font principal: Núvol

Moisès Maicas a l'Actualitat de TRACES

Últimas adquisiciones:
2019-06-12
14:28
Temporada Alta 2008 / Ragué i Arias, Maria Josep
2009
Assaig de Teatre. Revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral, Núm. 70 (2009), p. 169-174 (Escenaris I. Catalunya)  
2017-11-28
09:11
Teatre cerebral / Bueno, David
L'autor celebra i recomana iniciatives que facin dialogar el món científic amb el món cultural i social. Així, elogia una proposta com la de la Sala Beckett, que ha dedicat el cicle "Les condicions del cervell" a parlar del cervell des de diverses perspectives.
2017
El Punt Avui. Cultura, 19 novembre 2017, p. 44 (Llibres)  
2017-07-05
13:04
La mort del director Moisès Maicas impacta l'escena / Serra, Laura
A propòsit de la mort de Moisès Maicas.
2017
Ara, 15 juny 2017, p. 33 (Cultura. Obituari)
   
2017-06-16
12:32
Fallece Moisés Maicas, incansable investigador teatral / Antón, Jacinto
2017
El País, 15 juny 2017, p. 30 (Cultura)  
2017-03-10
12:44
Una Peggy genial / Benach, Joan-Anton
2017
La Vanguardia, 5 març 2017, p. 56 (Cultura. Crítica de teatre)  
2017-03-09
10:23
Els dilemes de l'altruisme / Fondevila, Santiago
2017
Ara, 22 febrer 2017, p. 35 (Cultura. Crítica)  
2016-10-14
16:18
Majó, 50 anys / Lladó, Albert
L'autor lloa la feina i la trajectòria d'Enric Majó, un actor que celebra 50 anys damunt dels escenaris amb un clàssic de l'aclamat autor David Mamet: 'Una vida al teatre'.
2016
La Vanguardia. Culturas, Núm. 746 (8 octubre 2016), p. 16-17 (Escenaris)
2 documents
2015-10-16
12:43
La hora del lobo / Ordóñez, Marcos
2015
El País. Babelia, Núm. 1244 (26 setembre 2015), p. 14 (Puro teatro)  
2015-10-05
09:59
El doctorat d'Alarcón / Benach, Joan-Anton
2015
La Vanguardia, 24 setembre 2015, p. 56 (Cultura. Crítica de teatre)  
2015-09-23
19:12
Psicosi de les 4.48 / Olivares, Juan Carlos
2015
Time Out Barcelona, Núm. 379 (18-24 setembre 2015), p. 37 (Teatre. L'obra de la setmana)